Underbara sol

Jag är så glad och lycklig för att solen kommit tillbax igen! Så himla mysigt att sitta i solen och ta en kaffe med alla fina människor i stallet och bara njuta!
Denna vecka har varit en lugn vecka för Jappe (Jarpen) har skrittat ut och ridit lite galopp intervaller på fälten. Vi är så trötta på ridhuset nu så bäst att passa på när solen tittar fram. Igen riding med Tess denna vecka då hon jobbar mycket, synd men vi får jobba på våran läxa sen sist. Rida mycket övergångar, förvänd galopp och komma upp i formen. Har lite svårt att få en bra känsla när jag ska få upp honom i formen är rädd att han ska "knäppa av" men med lite träning hittar jag nog knapparna i den lite högre formen med. Det är bara att kämpa på och vara envis.
Ni kanske tror att jag har en dressyr häst med så är det inte! Jag köpte jappe som hopphäst men tycker att det skulle vara kul om han kom ut på dressyr banorna också då han är väldigt fin i dressyren med, så tycker han kan få göra båda delerna nu när jag hittat en pilot till dressyren :)
Här är två biler när jappe är 6-7 år idag är han 10 år.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0